vart tar tiden vägen?

helt sjukt va tiden går fort... och bloggen glömmer jag oxå bort att uppdatera.. men jag ska försöka bli bättre, kan inte lova nått.. hehe.. höst och jävligt är de här kallt som tusan.. skulle komma snö i dag men har inte sett nån än allafall... brr längtar inte till snön... kul för vicke, mindre kul för mej som kommer få skotta snö.. haha

rensade lite kläder från vicke va liten och hittade en del att sälja på tradera som jag inte gillade... och så har jag sält lite scrap grejjer som jag inte använde...800 kr, inte illa... ska jag köpa en ny vinterjacka för =)

som sagt händer de ruskigt mycket nu.. huset lagas eller inte sig själv men ygge lagar, lagar och fixar man ser han knappt hehe.. men jag är glad att han gör de istället för att ta in nån annan och vi får betala massa pengar som vi kan ha till annat kul. så jag är glad att jag har en händig man =) nu håller han på med badrummet, tidigare hela sommaren så va de fixa hål i taket och måla och kitta om fönstren och de tar tiiid.... nästa sommar måste vi byta tak... till plåt förhoppningsvis är de mycke bättre än takplattor...

själv så har jag fått lite extra jobb på konsum. skönt att man får jobba lite och är glad att dom fråga mej =) mallan ska vara barnvakt till mina busar =) tur man har hjälp när man behöver.  4 dagar är de just nu kanske kan bli mer i framtiden... hoppas på de allafall... jag lär ju göra ett mycke bättre jobb nu än va jag gjorde i februari, tjock mage och allt... haha

varje tisdag är vickes dagis i "skolskogen" och har en kurs,  hitta vilse, friluftssäkerhet för barn.. alla barn borde få lära sig va dom ska göra om dom går vilse. 
1 vecka kvar till han fyller 5 år... 5 år, kan inte fatta att tiden har gått så fort han är inte lite längre... dessutom så är han i trotts åldern fortfarande.. i bland kan man bli tokig rent utsagt. han lyssnar inte, skriker, slåss, sparkar och är uppkäftig, när man frågar varför han gör så skyller han på att han saknar mormor... jaja man får hoppas de går över snart...

lille plutt va till bvc den 15 sep för 5 ½ mån kontroll och spruta. en i varje ben stackarn. han grina och blev jätte ledsen tur mallan va med och fick vara elaka faster om höll i han... en stor kille va han allafall...  8900 g och 69,1 lång.  han tar i gen för den jobba tiden i början. undrar om och hoppas att ärret försvinner ju äldre han blir.
kul ar de allafall arr de händer mycket i hans utveckling nu, mycket snurr från rygg till mage, han sitter liten stund. han får sitta med han för de är fortfarande lite runt under rumpan... sen så har en tand kikat fram den har vart på g i nån månad men nu så är den uppe.  nedre vänster fram är de som är framme nu väntar jag bara på höger som oxå är på g...

nee nu ska jag ge vicke lite mat och sen när lilleplutt vaknat ska vi gå till konsum...

puss på dej brorsan =)


blommig falukorv =)








svårt att få en bra bild, men den syns lite allafall =)


vicke blir mer och mer intresserad av å skriva.

Kommentarer
Postat av: majsan

Fina kort, såg en glimt av Albins lilla tand!

2010-09-25 @ 18:53:36
Postat av: mammsen

Kul när du skriver på den här sidan även om jag vet det mesta som händer så är det lika roligt att läsa den. Fotona på barnen är roligt att kolla in, uj vad dom växer. Lycka till med tårtbakeriet, du är duktig som ger dig på såna tester. Kramar till er alla.

2010-09-28 @ 04:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0