tårt funderingar

har suttit och kollat massa sidor med tårtor... mycket fint man hittar.  har kommit på vad jag ska göra för fyllningar till vickes tårtor nu på fredag.   en blir de salmiakfluff och hallonbåtsfluff i och den andra vit choklad mousse och jordgubbar. sen är de där med dekorering. på den första så blir de sugarpaste uppepå , funderar på blå med färg glada prickar =) den andra blir nog en vanlig gräddtårta....  hur jag nu ska hinna =) jobbar ju onsdag och torsdag så jag får nog fixa tårtorna på tosdag kväll när dom små somnat =) men de ska bli kul.   skulle kanske göra mallans tårtor oxå, riktigt kul med tårtor faktist =)   gjorde an testtårta för nån vecka sen och den blev riktigt god. dkulle nog inte haft 2 lager a8 fluff på för den blev äckligt söt, men som sagt de va en test och då vet jag ju va jag inte ska göra nästa gång =)

Gårdagen:

i går va vi en sväng till lycksele och handlade lite. en badrumslampa, en termo/hydrometer, tårtljus, godis, skalpell, sil, diskborste, disktrasor, disksvamp, microfiberduk och pressent till vicke =) och så va jag in på lindex och hämtade ut en libero box.. skulle köpt en pyamas till abbe men hittade ingen fin och den fina jag hittade fanns inte i hans stl.. så jag får beställa på nätet...  och i fredags la ja ut massa böcker på blocket och på bara en liten stund så fick jag en bok såld... hoppas dom andra oxå blir sålda...

nu väntar jag bara på att abbe ska vakna så jag kan gå till majsan och b-i och duscha.. ygge håller på med badrummet än så där har de inte gått att duscha på 2 veckor.. skulle vara klart till på onsdag lovade han. ska fortsätta och kolla tårtor nu  =)

bye


lilla underbara plutten


stora underbara busen!





Kommentarer
Postat av: majsan

Det blir nog en god tårta till Viktor, roligt att smaka lite olika tårtor, den ygge fick var ju riktigt god.Korten av små killarna bra som vanligt kram

2010-09-26 @ 19:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0