glömmer.....

förstår inte att varje gång jag ska uppdatera så skriver jag nästan allt klart och så kommer nått i vägen så går jag iväg och gör de och glömmer helt bort att publirera inlägget...

jobbat måndag och onsdag, men nu så är de över skulle väl troligtvis jobba den 14 oxå och den 27 fick jag frågan om i dag!. riktigt kul å jobba men de är tungt på onsdagar och fredagar när varorna kommer då blir de mycke lyfta,har ruskigt ont i knät efter i onsdags... men de går över om nån dag hoppas jag. stort tack till marlén som tagit hand om mina troll =)

i tisdag va liten olycksdag! vicke vaknade med rivsår på kinden och senare på dagen när han skulle pärla med pärlplattan så hände en liten olycka i trappen.. hela stora godislådan med pärlor tappar han och hela trappen och hallen blir full av pärlor. de va bara att börja plocka..   och när jag gick in till abbe så hade han lekt med välling flaskan på nått vis så han var dyngsur av välling och vällingnappen låg innuti flaskan hur han nu har fått in den dit har jag ingen aning om. de roliga va att de va bara han som va blöt, inget på kudden, madrassen eller täcket...
på kvällen skulle ygge dra ner persinnen (stavas?) men märkte inte att den satt fast i gardinen så en kruka åkte i golvet... otur!! haha

och så har vicke vart hemma från dagis denna veckan för han har haft feber, 38,1 som mäst så de va inte så farligt men många i byn har haft uppåt 40 i feber, men har gått ner på 2 dagar.  de är väl så de är när hösten är här och vintern smyger sig på... abbe har ju fått 2 tandsingar och massor på G där inne i munnen så snart kommer väl dom upp oxå =)

löv... björklöv, fy fan säger jag bara. jag har krattat sjukt mycke löv. trött i armarna blir man oxå.. suck måste ta bort några träd inte kul att ha dom på gården... ca 15 st som tappar alla miljoner löv som jag måste kratta bort... fast på ett sätt är dom ju bra. dom suger upp allt vatten så huset inte får så mycke vatten på grunden... fast de är ju de enda possitiva...

Adjö!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0