naturens kraft!

I går gick jag med vicke till "barnträffen" på fillan. Lämnade av honom och tog mej en kort promenad. Fick sällskap av zeke oxå. alla som ser han (och/eller Figge) när han går med mej tycker de är kul att en katt gör så.  Hämtade han kl sju. och när vi kom hem så va de bara för honom att borsta bort tandtrollen och gå i säng. De va upp tidigt i morse som gällde, kl tio över sju va han på dagis. Alla barn mellan 3-5 år skulle till s-uman och gå på teater och bussen här från byn gick kl 08:35.

L
åg på soffan och höll på att slumra till då ringer mobilen, hör majsan i andra änden och säger att de är norrsken ute. Jag som va skit trött och höll på att somna flög upp och kolla ut genon fönstret. Såå häftigt och riktigt fint. Första gången jag ser ett norrsken. Försökte ta kort men fick inga bra bilder, kameran kunde inte fokusera på få långt håll. Får nog köpa ett annat obektiv nån gång när han har blivit lite rikare. Tommy och Mallan kom förbi och vi stod uppe vid skolan där inga lampor lyser och kikade ända till klockan va över tolv. Då kända jag att de va för kallt att vara ute i blåsten, fötterna va som is i foppatofflorna.

N
u har jag i några dagar försökt uppdatera bloggen men som alltid kommer de nått i mellan.. nyss så kom DHL och lämnade paket. äntligen kan vi få klart badrummet.. rutan och fläkten sitter på plats, taket målat och så va de bara dörren kvar... och elementet med miljoner tillbehör som kom nyss..

Lilla abbe som blir mer och mer rörlig. Nu så snurrar han runt i ringar, lägger han han med huvudet åt tex väggens håll så efter en stund ligger han med huvudet är de andra hållet... Och så han han förstått att han kan lägga ner huvudet och vila istället för att skrika så han blir vänd på rygg... Sover gör han på sidan ser så sött ut med händerna över ansiktet och när man kommer in när han vaknat ligger han på mage och skrattar...

Lite nya kort har de blivit oxå. Va ute i söndags och kratta alla löv som farit om kring i blåsten. Tog en av pellets säckarna (200kg) och la ner alla löv i, den blev full... Men så kastade jag upp vicke på den så alla löv blev i hop plattade så nu går de nog i lite till..haha
Sen blev de en liten sväng till sjön tog några kort där oxå...

Nu lyser solen och de blåser fortfarande massor, vicke kommer hem från dagis om ca 20 min... Då ska vi kolla brevlådan om mallans pressent kommit och har den de så ska han få slå in den..


Vicke är ca 110cm så gissa hur mycke löv de är!!


Ligger och vilar på löven


Fint kort blev de oxå bland allt bus


Lilla charmtrollet =)


Ser riktigt kallt ut


Tänderna har kommit upp en bra bit.


Härlig kväll...


En mössa kan vara jätte kul


Vicke skulle absolut ha dessa strumpor på sig.. vart han har gömt dom vet jag inte!


Grabbarna Ygdén


Riktigt stolt över de fina kortet =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad stora dina killar har blivit:) Vill ju se lite mera kort på hur ni bor.

2010-10-13 @ 20:27:24
Postat av: Johanna

Mitt namn försvann visst på den andra kommentaren:-D

2010-10-13 @ 20:28:13
Postat av: majsan

Bra kort, även nere vid sjön,det var vackert.Små killarna bröderna gulliga.

2010-10-13 @ 22:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0