5 åring i huset!!

i går fyllde vicke 5 år Grattis til min stora kille =). hade inte tid att sitta vid datan i går, jag startade den inte ens... undra när jag sist va utan datan en hel dag... tänkter...... just ja när albin föddes... i alla fall så började jag dagen i går med vispa godiskrämen till tårtorna. på den första tårtan hade jag saltlakrisfisk kräm och vit choklad fluff och på den andra hade jag violkräm och blockchokladfluffden ska jag göra i gen, fast med mer viol och med vit chokladfluff... mumsens... men jag måste erkänna att jag blev riktgt nöjd med smaken. dekorationen man man ju fundera på om den blev bra!!! skäms nästan över violtårtan... ruskigt ful, försökte mej på att spritsa med blockchoklad fluffet men de gick inte för små bitar av chokladen täppte till tyllen så de blev bara pannkaka....

nog om tårtorna.  vicke blev jätte glad över sina pressenter.
när ygge kom hem hade han med sig paken som han hämtat ut från mamma/mormor och vårat packet som vi beställde från lajbanssons.  gick fort för vicke att riva upp dom =)  av oss fick han en lyftkran, 1 meter hög som kan snurra runt och ta upp och ner saker. i paketet från mamma fick han en kickbike och 2 pack långkallingar sen va de ett paket från madde och henke där i oxå.. ett spel, små kloka barn på bokstavs jakt och en abc målarbok. 
vicke vill knappt äta den mat han hade fått välja, lyftkranen va ju såå kul att leka med=) hamburgare och bröd hade han beställt till middag... den gick fort i sen va de lyftkranen som gällde till besöket kom kl 18:00...
de va mallan och tommy, farmor majsan och ragnar, sen kom ida, andre,ann-britt och tore och sen bent-ivan.. och så kom matte och elias.. biggen kom efter ett tag oxå =) kan lova att de va fullt kaos till kl åtta... haha så är de när man har släkten ygdén hemma oss sig. =)
just jag kanske ska skriva va han fick av alla oxå.

av oss fick han en lyftkarn, djungelboken ljudbok, godis, en stoor kross, 2 tröjjor, en fleecetröja och fleecbyxor och en mössa.
mamma/mormor: en kickbike och 2 pack långkallingar
madde&henke: ett spel och en målarbok
farmor majsan & farfar bengt-ivan: 2 innebandyklubbor och boll.
mallan & tommy: chokladkaka, kankske kommer nå mer i dag !?
tore: strumpor, tattos och 20 kr
gammel daff ragnar: 100 kr
ann-britt och barnen:  en påse klubbor, byggare bob tidning och 100 kr
andre: en bil med massa ljud
matte,petra och elias: lego brandbil

kan ha glömt nått förlåt i så fall...

allt som allt blev de en lyckad dag! och albin va hur snäll som hälst hela tiden och blev inte rädd för någon som han blev när ygge fyllde....
vicke fick vara uppe till halv tio och han skulle sova under sitt lilla bord på golvet men massa tecken... bara han sover så... hehe. själv kunde jag inte somna så jag va vaken till tre...


här kommer lite kort från gårdagen.


den fulaste tårtan. den är i violkräm, blockchokladfluff och täckt med glasscream. dekorerad med chokladfluff och viol knattar


blev rätt nöjd, den är i saltlakrisfisk kräm och vit chokladfluff, spaklad med smörkräm och täckt med sugerpaste.


blåser ut ljusen!


testar kickbiken =)


spela nya spelat


albin snurrade in sig i filten, vet inte hur han lyckades..


just ja, albin fick sig en bitfot... den gillade han massor =)













Kommentarer
Postat av: mammsen

Jag tyckte det var fina tårtor! Du är duktig som ger dig på såna bakverk.Fina presenter han fick av alla.

2010-10-02 @ 17:48:09
Postat av: mickan

SÅ SYND ATT JA INTE KUNNA VARA MED O FIRA O SMAKA TÅRTOR=) Krama han stort från oss iaf!=)

Kram kram MIckan

2010-10-03 @ 09:48:04
Postat av: majsan

Goda tårtor som bjöds på Vickes 5 årsdagen,jätte bra presenter han hade fått, ja nu är våran Vicke stora killen kramar hälsningar farmor majsan!

2010-10-06 @ 21:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0