sista lediga dagen!!

låg och drog mej i sängen i morse till 11... =) då kom matte på ett snabb besök !! när han åkt så packade vi för lite grillning vid kalersnäset (stavas??) kok kaffe, choklad, falukorv och mina goda nougatkakor hade vi med =) jag och vicke satt i skoterpulkan och mallan och tommy tog bilen till näset med alla grejjer och blev hämtad av ygge där sen!! sen gick de inte så bra att grilla korven heller den va djupfryst och va skuren i 4 cm tjocka bitar så de gick knappt att äta och min stackars tesmos va ute på vift den hade dom tappat på vägen ... så nu vet jag allafall att de är en bra termos efter ha legat i -12 grader och snö över en timme så va choklade nästan kokhet!! busen hade riktigt kul med att åka bob ner för backen... solen började gå ner vid halv 4 då packade vi i hop grejjerna och åkte hem. jag frös som fan. de är nog inte så bra att inte kunna knäppa alla kläder... och skorna jag fick i julklapp som jag trodde skulle vara varma att ha ute på skoterturer va inte alls varma, frös om fötterna nästa på engång fast jag hade raggisar...jaja jag får glädja mej med att jag får köpa ny jacka, teckbyxor och skoterskor nästa år i stället!! inte så stor idé nu när man är fet!! glömde kameran men jag tog några kort med mobilen som jag hade tänkt lägga in men nu vet jag inte vart den är... haha, får lägga in dom en annan gång!!

la mej under en skön filt framför tvn när vi kom hem... sen vick jag en chock när jag klev upp... ygge diska!!! har inte sett han göra de på länge =) blev riktigt glad för de va en bamse disk =) jag lagade mat istället då... bolognes och spagetti..

nej nu ska jag nog krypa ner i säng och ladda inför i morron.. börjar ju prakriken på konsum då..tur att de finns här i byn så man slipper sätta sig på bussen kl 07:40 varje morron och åka in till storuman... jag får väl se hur mycke och hur länge jag klarar att vara där.. ska va där till den 11 mars och jag ska ha den 30 mars.

nej nu är det god natt!!

Kommentarer
Postat av: majsan

Det låter kul med utflykt, får väl ta på varma kläder och följa med nästa gång det blir av!

2010-01-11 @ 22:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0