då va de helg!!

dagen började med bad för vicke... sen så käkade vi lite grann och gick till affärn och handlade lite mjölk, juice, nougat, och lite gott till i kväll =)
vicke fick sitt v.smile tv spel och 2 spel (nalle puh och cars) i brevlådan i dag så nu kan han spela tvspel =) tack mamma!! nu kanhan använda tecknarstudio ritplattan som han fick i julklapp =)  riktigt kuliga grejjer de finns till barnen nu för tiden... inte fanns nå sånt när jag va liten....

jag håller på att bli tokig på vår bärbara dator... man måste ha den i gång hela tiden annars får man sitta i 1 timme och försöka trycka i gång den.. jag vill ha en ny men de får man väl strunta i just nu.. för först behöver vi en vagn till bebisen och ståplatta vill vicke, sen en ny spis den vi har är från stenåldern och är skit seg sen måste vi ha en ny soffa för snart rasar den ihop, den är riktigt fallfärdig!! de blir väl ca 25000 kr om man har tur att hitta nå snyggt och billigt!!

hade fått ett blombud hem till majsan och bengt-ivan i dag. men när vi öppnade de så va de inga blommor utan en jätte fin glas skål med godis =) på kortet stog de tack för en underbar julhelg önsker de tre muskitörerna   =) ringde mamma och fråga om de va hon som skickat men de va de inte... så då förstod jag att de va syrran och henke =) jätte gulligt av er att skicka den till oss även fast jag va en surskit ganska ofta!! men som ni vet så beror de ju på hormonerna och jag lovar att nästa gång ni kommer så kan man hitta på mer att göra... inte bara sitta innen när de va 30 minus helatin!!

käkat räk och lök panna till middag såå jäkla gott. snabbt går de oxå!  
vill du ha recept så kommer de här =) (i morron ska jag baka nougatkakor mums)

Räk och lökpanna

1 purjolök
1 msk. margarin
1 liten färsk gurka
3 msk. tomatpure
1/2 tsk. curry
1/2 tsk. salt
1/2 tsk. vitpeppar
1/4 kg. räkor
1 dl. vispgrädde
1 knippa dill

Bryn först lök och gurka i margarinet.tillsätt sedan resten av ingredienserna och koka 10 min. servera med ris

 

 

fina "blomman"


spelet och ritplattan...

 

 


Kommentarer
Postat av: Caroline

Nämej hej, ja visst har han blivit stor=) det har viktor me, stora kille nu ju!

hoppas allt är bra och grattis till bebisen=)

2010-01-08 @ 22:34:37
URL: http://ccarolinees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0