feber helg!

måndag i dag!vid sex ska vicke på barnträffen som börjar i gen efter jul han missade förra måndagen, visste inte att den hade börjat. vi tar en promenad till fillan och sen så går jag en sväng när jag lämnat honom.. ygge jobbar 12 timmars skift den här veckan. börjar sex och slutar sex.. stackarn kommer vara jätte slut när han kommer hem...händer väl inte så mycke mer i dag... en sammanfattning av helgen kommer här!


lillplutten har haft feber, man ska väl tacka för att de bara var feber. 39,7 som gick den upp till innan han inte ville ha termometern under armen längre. den ska sitta 10 min den hann att sitta ca 2 min. man kanske skulle införskaffa en öron termometer. undra om vicke oxå håller på att bli lite dålig i lördags när vi va på väg till l-sele så somna han och sen när vi åkte hem somnade han oxå på engång. och i morse sov han till kl va efter 10.. mina pluttar.

i L-sele va vi först in på leksaks affären. till vickes förtjusning fick han välja va han ville. barnen fick 300 kr var i julklapp av sin morfar och hans fru, tackar =) som sagt fick han välja va han ville och efter mycke velande och väljande så köpte han en sjärtlapp, en skoter, nå bollar som man sjuter upp och emils bysse. albin fick en låda med 10 bilar och en telefonliknande sak som man skan spela in på.... vicke blev jätte nöjd och jag hoppas albin oxå blev de =) 

sen så va jag tvungen att köpa en overall till till albin (den tredje på 2 månader) den första gick sönder så den böt mamma ut och skickade en ny som oxå gick sönder (på 3 ställen) och så när ja va i v-ås så köpte jag en ny som satt precis på albin vilket gör att han inte kan ha nått extra under..
va in på lindex, där fanns inga overaller. på åhlens fanns de men jag gillade dom inte. så vi fick vidare till chicaboom och hittade en fin mikk-line med dubbla dragkedjor och nedsatt pris. den hade kostat 800kr och nu 559 kr. den på åhlens kostade 700 kr. så tycker jag gjorde ett bra köp=) nu kan albin bara ute utan att bli kall.

Abbes nya overall (mikk-line stl 86) kan ju alltid hoppas att han kan ha den ett tag nästa vinter!


för pengarna som vicke fick av morfar och Kristina köpte han:
emils bysse


skjuta bollar


en skoter, mycke viktigt att de är en ski-doo...  och sjärtlappen ligger där ute så den har jag inte tagit kort på!


och albin fick:
kan spela in ljud på den och spela upp.. mycke uppskattad=) kul att höra sig själv =)


en låda med 10 bilar,plan och båtar mm


farmor va med och hon köpte en jätte fin tröja till vicke(han valde själv) och en mumin body till abbe =)




Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad fina saker! :)



Jo, vi har väl varit friska så här långt. Har ju hela tiden misstänkt att Hannes är dålig men litar väl på BVC att det har med utveckling att göra med hans humör. KAN vara tänder på G.... Inte kommit upp taggar men man känner att det kan vara på gång snart. Som bulor eller vad man kan säga. Vi ska till sjukan idag och få hans urinvägar röntgade så vi får veta vad det är för fel på honom, skönt. Äntligen! Tråkigt att plutten varit dålig, hoppas det är bättre nu :) Usch, jag har varit jätte dålig på att blogga och kolla den på senaste. Får bli ändring på det men man behöver någon paus ibland ;) Allt väl med dig? Kramar

2011-02-03 @ 10:15:44
URL: http://stillunbound.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vad skönt att det är fint! Jaså, okej. Tänkte att det kanske bara var irriterande för dem när de just skulle till att komma upp men då vet jag =) Jo, han har fått bitring/bitplattor men är inte särskilt intresserad av dem, händerna och filtar är godare ;) Hur många tänder har Albin hunnit få nu? Verkade ett tag som de pluppade upp hela tiden, haha.



Jo det gick väl bra. Det var väldigt jobbigt bara för det gjorde så ont på honom och de höll på i ca 2 timmar. Sedan har han varit ledsen hela kvällen stackarn, Förmodligen blir det OP sen. Han hade reflux som de trodde, ska på möte på tisdag och få veta mer. Men nu BÖR de gå framåt i alla fall. Tack så mycket för omtanken, det värmer! =) Kram

2011-02-03 @ 21:39:10
URL: http://stillunbound.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0