hela jä*la dan....

.......Har de snöat och stora flingor är de oxå... Ingen plogbil har vart å plogat heller så hur jag ska kunna ta mej till dagis och hämta lilla sune vet jag inte... Albin får väl åka vickes gamla EL (emmaljunga).... Undra vad man ska hitta på med 3 småttingar !? Eller ja en 6 mån, en  1 ½ åring och en 5 åring... Alla olika stadier och leker olika men utelek funkar väl för alla små, mest synd om albin som kommer få ligga ihop bäddad i vagnen och knappt se nått...Skulle kanske haft en riktig overall i stället för fleece dessutom ser han ut som ett korvskinn i den när man klär på han lite extra under.. haha söten =) ... Men de finns ju inte världens massa klädaffärer affärer här. I S-uman... hmm....INGEN med barnkläder... I Lycksele...lindex, åhlens och chickaboom...Men jag sätter mej inte gärna med 2 barn på bussen 14 mil tur och retur...Otur att vicke och Albin är född på olika sidor av året.. har jag ännuner otur så kanske han inte kan ha vickes gamla overaller sen...

Glömde ju skriva i går.. Eller glömde och glömde ygge satt vid datan och läste om nått, tror de va om över och undertryck i huset eller nått liknande som jag inte fattar ett dugg av...haha.. I alla åkte jag och barnen med mallan till s-uman. Gick in på banken och undra hur man gjorde med e-leg som jag inte får att funka... Fick de förklarat för mej så jag ska väl försöka mej på de i kväll... Och så va jag in i spelhörnan och skicka i väg ett par böcker som jag sålt.. Sen in på ica och handlade sen vidare till och OK och hämtade mitt paket från strössel och annat =) Och så självklart glömde jag ju välling på ica så jag fick gå in på konsum och handla de plus lite annat som jag glömde.. Vicke va med in och självklart skulle han ha massa leksaker men där va de stopp... Han fick välja en tidning i stället, Tom och Jerry va mest lockande då den hade en prutt kudde, tur ygge kan läsa den.. Själv köpte jag föräldrar och barn och ygge fick 91:an... Och så hjälpte jag bröst canserfonden genom att köpa Ahlgrens rosa rattar =)

Snart dags att vecka Albin, ska gå och hänta Sune vid fyra tiden, första gången jag är barnvakt till honom så jag hoppas de går bra...


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ja och när jag skulle publisera så självklart så ville internet sluta funka så nu i idol reklamen så kommer den=) hehe
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Winter is here... to stay???
bild från i morse.. nu är de säkert 15-20 cm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0