Jag har blivit avbytt =) och GRATTIS


GRATTIS MAMMA PÅ DIN DAG, HOPPAS DU HAFT EN BRA DAG
,
och att de inte lät alltför hämst när jag sjäng för dej =) 



ÄNTLIGEN! De är de enda som kan komma ur min mun just nu =)

Dagen startade med att kära svärmor kom kl nio. klä av barnen pyamasen, ja iallafall den mindre modellen =) sen en kopp kaffe för oss vuxna och frulle för vicke, denna dag ville han ha kräm. Sen så fixa jag till burret på huvudet och kladda lite svart runt ögenen, vipps så såg man lite bättre ut. ( om jag nu kan de, haha ) sen va de bara dra på sig mössa,jacka och dojjor och traska till mallan och hämta bilen och fara mot Lycksele....

Väl i L-sele så va de raka vägen till expert för att kolla diskmaskin, äntligen får jag avlösning på diskfronten, är ruskigt less på att diska 3 ggr om dagen efter 4 pers... utanför började de bra..... LAGERENSNING... en kvar, EN KVAR av modell smal... phuu 1000 kr billigare dessutom =) rena fyndet. återkommer med en bild hur de blev i köket när den kommit på plats och när Y har demolerat klart skåpet där den ska stå.

Vidare till frasses efter expert och käka lite burgare...fick i mej en halv påse strips och en halv burgare av ett mini skrov (typ happy meal stl)  dvs nästan ingenting.... konstigt eftersom jag va hungrig,inte ens nu har jag ätit nått... de börjar faktist att kännas lite tomt i magen...  i allafall efter lite käk så for vi vidare till mekonomen. y gick in där medans jag knallade in på dollar... hittade lite smått och smarrigt...  2 pkt muffinformar i zebra randigt. en sockerkaksform med avtagbar kant, 2 bröd formar, två stora pepparkaksformar (hjärta och gubbe) och några små...   och 3 askar violgodis.. mumma..... 
Katterna fick sig lite ny sand till lådan oxå. funkar inte med oklumpande nu  på vintern när dom är inne och gör på lådan. i somras funkade de bra eftersom dom mest va ute...men nu när snön är här så vill som gärna inte vara ute så mycke och de resulterar att lådan blir välbesökt och doftren från den outhärdlig.. så i dag blev de ett pkt ever clean extra sented...

När vi endå är inne på katter så måste jag berätta va herr zeke gjorde ute en kväll.. svärmor va här med lite fisk till katterna och när hon skulle traska i väg hemmåt så ser vi zeke ute på gården och hoppar...kollar noga va han gör... jo den lille jägaren leker med en stakars mus... låter den springa sen hoppar han på den och biter och när majsan skulle gå så ville han gärna komma in och visa den.... hann som tur va stänga dörren innan varken hon han ut eller han in... sen ville figgen ut och då blev de cat figth om musen haha.. som tur va hann majsan ut innan nån av dom ville komma in med musen i gen...

nu ska jag väl ta mej ner i köket ( om jag får plats) och dricka lite och sen går och krama kudden... fast först måste jag bädda sängen för de har vart ett bustroll och rivit upp hela alltet och gömt sig i "kojan" 


så här ser min nya bästa vän ut







God natt och sov gott!!


Kommentarer
Postat av: mammsen

Tack för uppvaktningen! Det lät inte alls illa tyckte det var kul att ringde och sjöng.Vad bra med diskmaskinen nu innan vi kommer och blir så många där över jul. Så som zeke höll på med råttan gjorde katten vi hade ute i Vångsta också, dom är grymma mot dom även fast jag inte gillar råttor. Kram

2010-11-21 @ 12:48:28
Postat av: Linda Runn

Hej,

Ang limemoussen och gelatinpulver.

1 msk kallt vatten + 1 tsk gelatinpulver = 2 blad gelatin

Men det står även på förpackningen.



Mvh Linda Runn

2010-11-22 @ 21:45:10
URL: http://lindarunn.blogg.se/
Postat av: Johanna

Skönt med diskmaskin:) Jag vet inte vad jag skulle göra utan vår:)

2010-11-26 @ 22:13:51
URL: http://tangomorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0