En Ängel!


vila i frid

Aina Norström
1918 - 2010







Jag minns dagen,
då jag va liten.
Jag satt i ditt knä och lyssnade noga,
Du berättade:
Dagen jag försvinner då blir jag din sol
Som ska värma dig när du är frusen
Dagen jag dör
Då lyser en stjärna för dig
Dagen då jag inte finns längre på jorden
Då ser jag ner till dig och ser efter dig
Alla har vi en egen ängel..
Sörj inte för mig
Jag sörjer inte
Livet efter döden är himmelsk
Sörj inte mig
Var glad för att jag inte lider
Dagen då jag dör
Då är jag din ängel för livet.


 


Kommentarer
Postat av: mammsen

Det var en fin dikt som du hittat! Stämde bra in också och ett fint foto på Albin och henne. Jag kommer med att sakna henne, det blir så tomt eftereråt.Kommer att ta lång tid att vänja sig av med att man inte kan gå upp till henne mer. Men hon har det nog bra nu som är en ängel. Kramis

2010-12-20 @ 16:28:54
Postat av: Anonym

Så vackert, jag får tårar i ögonen.Men de är sant nu har hon inte ont mer, hon vilar från sitt dagsverk här på jorden, är hos änglarna nu.kram

2010-12-21 @ 12:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0