Agrafferna borta!

i går var jag till umeå och träffade sjukgymnasten. ca 10 min va jag där inne då hann han att kolla mitt knä och fick order om att gå med kryckor i 1-2 veckor till.  suck det är ju svin jobbigt att gå med dom längre sträckor, inomhus gick det bra att vara utan tyckte han.  så fick jag massa nya övningar att göra! vissa klarar jag inte fullt eftersom jag inte får ut knät helt etersom de gör svin ont vilket beror på att jag är svullen och att ledvätskan inte har någonstans att ta vägen. så får jag bara bort svullnaden så kommer jag nog att räta ut knät fullt och då kommer jag kunna göra övningarna som får i gång främre lårmuskeln som jag inte får träna nu eftersom knät inte kan sträckas ut.... det blir som en ond cirkel.

och i dag va jag tvungen att ringa sköterskan så hon kunde plocka bort agrafferna. dom jävlarna har gjort mej illa nån dag nu. det har stickts och fastnat i kompressen så det va skönt att få bort dom men det gjorde ont... tur jag hade min kära vän jossan med mig. hon lovade om de gjorde ont skulle jag få hålla henne i armen vilket resulterade i att hon nog fick mer ont i sin arm en vad jag fick när hon tog bort mina agraffer... hahah... hon lovade ju =)



någon timme efter operationen.... riktigt svullen!


5 dagar efter operationen. fortfarande väldigt svullen och ett gigantiskt blåmärke visar sig.





13 dagar efter op.  8 st "häftstift" i de stora och 2 st var i dom små...


får de hur detta blir när det läkt helt.fick plåstra med lite stripes eftersom det inte va häftat helt kant i kant!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0