En vecka till har gått!!!

Hmm veckorna går snabbt men endå  sakta... jag va till bm i tisdags och jag hade tur som pricka in majsans lediga dag så jag fick åka upp med henne. skulle ta blodprov men de hade bm glömt att skriva så jag fick en ny tid för de den 16 feb. den nya tiden blev oxå prickad på en av majsans lediga dagar så då kanske jag kan åka med henne då oxå =) eller va säger du majsan?! =)

så här såg de ut hon bm 26/1-10

hb 113
urin 00 (80?) ser inte va hon skrivit!!
vikt (hemlig)
blodtryck 105/64
sf- mått 29
fosterljud 156
nytt  besök tis 16/2-10 kl: 14:00

har börjat ta fram alla bebis grejjer nu =)   jätte kul hihi, sängen ska jag vänta med ett tag till innan jag sätter upp ( tror jag )  har ju kvar de mesta från vicke va liten men de finns ju alltid nått nytt man kan komma att behöva...

detta har jag hittills

kläder i stl 50/56:
Snickarbyxor       - 1 st
body kort ärm      - 3 st
body lång ärm      - 9 st
tjockare tröja       - 1 st
tunnare tröjor      - 3 st
byxor                  - 7 st
strumpor             - 4 st
Tjock mössa        - 2 st

annat:
säng + alla tillbehör
blöjor
inotyol
filtar
nappflaskor (om de skulle behövas)

ska köpas
:
vagn + myggnät (beställd )
skötbord (bygger ett sjäv tror jag)  =)
skötbädd
overall
vantar
tossor
napp
skumtvättlappar

sen kan jag inte komma på nått mer!!!    nån som vet nå annat viktigt som jag har glömt??


annars så ha de inte hänt så mycket, jag och vicke har vart hemma tors och fre, jag tycket att han kändes varm och va lite slö så de va lika bra att vara hemma så de inte skulle blivit värre...

i går så fixade jag om lite i tvättstugan tycke att de behövdes, och så tvättade jag, hände och veck tvätt.. tvättat bebis kläder har jag oxå gjort =) riktigt kul, önskar bara att de kunde vara slutat av mars nu =) 
sen så städade jag och vicke hans rum... han städer rätt kul när han gör de själv( kommer bild sen)... hällde ut alla leksakar han har på golvet och sorterade bort de som trasiga... jag fattar inte hur han kan ha sönder så mycket leksaker de är inge kul att köpa nått till han...   blev allafall riktigt bra när vi va klar...

ygge va och lånade mattes snöslunga  i går så vi fick bort massa snö som va i vägen efter att ygge fick ett ryck och skottade bort all snö på garaget i torsdags kl 23:00 ( över en halv meter,  ras risk)  så de blev en driva som va 2 meter hög och 3 meter bred...hehe  halva är kvar för den är en grotta =) 

i dag har jag bara fortsatt och tvättat, hängt och vikt tvätt...  diskat har jag oxå gjort...  ygge och vicke har vart och byggt en grotta i drivan, man får inte vara för stor för då fastnar man =) de vet nog ygge nu =) hehe busen fick hjälpa till och knuffa ner han i gen haha....
vi har ju haft besök av matte och elias oxå ( elias som som vanligt =)  )  drack lite kaffe och spelade hockeyspel... de går inte en dag utan att de används, så de måste vart en riktigt bra julklapp =)    och sen kom majsan och pratade och lekte lite med vicke =)  

nu ska jag lägga vicke i säng så han orkar upp till föris i morron !!

en kossabebis (1 dag gammal)

ygge fastnade =)

vices rum före

efter

v.31+4

fram

vagnen vi beställde i dag   crecsent classic 2009 svart och blå med hårdlift


Kommentarer
Postat av: mammsen

Tja! Var ni till grannen och titta på kossebebisen?

Jösses vad magen växer, det blir nog ingen liten den här gången heller.Tog ni till lyftkran för att få upp ygge eller?? haha.



Kramis

2010-02-01 @ 19:57:21
Postat av: nettan

grannen? näää dom har väl inga kossor!! ygges farbror har!!! heheh nää vicke tryckte ner han =)



sf måttet är mindre nu än med vicke!! så man vet aldrig!!

2010-02-01 @ 20:27:53
Postat av: majsan

vad duktig ni varit städat tvättat och busat i snön.Ja de blir kul att se den lilla bebisen.Vilken söt bild av lilla kalven hehe.Jag följer troligen med dig tisdag den 16 fettisdag, senare kan vi köpa semlor mums.

2010-02-02 @ 21:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0