humör, humör, HUMÖR!!

ja jävlar vilket humör den ungen har! undra vem han har fått de i från? sa åt min kära son att de va dags att städa innan läggdags men de va bara lek. så jag tvungen att sätta på äggklockan för att visa att nu ÄR de dags att städa upp... när klockan ringde så va de fortfarande saker på golvet... jag gjorde som jag sa innan att jag skulle göra om han inte hade plockat upp sakerna... jag tog en kasse och stoppade i sakerna som låg på golvet... jisses de tog hus i helvetet, sarien låg ju på golvet och den åkte i kassen den med och gissa vem som skrek, grinade, hängde och slet i kläderna bara för att få tillbaka sina saker och speciellt sarien.. de tog sitt lilla tag innan han förstod att han inte skulle få tillbaka sina saker, får se när han får tillbaka dom oxå fler sakar kanske hinner försvinna innan jag tycker att han kan få tillbaka dom, men förhoppningsvis så har han lärt sig att han ska städa när jag säger åt honom...

annars i dag så har jag bakat två satser med kolasnittar med ingefära till svärmor som hon ska ha till jobbet på fredag. bara cupcaksen kvar nu! dom gör jag i morron för kära Y och hämtade packetet som marsipanan och formarna som jag ska ha...  puh i morron blir de mycke att göra!!

packetet med barnens julklappar från hiko har oxå kommit men dom får han hämta ut i morron. och förhoppnings vis skundar LaRedout på med mitt packet med byxor för nu har mitt sista par hela byxor gått sönder. jag hoppas verkligen att dom är lika fina som på bilderna. 

nej, om man ska gå ner och hänga tvätten innan jag glömmer bort den (igen) fan va härligt de skulle va med en tumlare eller ett torkskåp!


Figge sitter och drömmer sig bort i fönstret och väntar på att de ska bli sommar så han kan gå ut och jaga, för nu är de faktist lite för kallt om tassarna... tycker han, den lilla fegisen! =)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Oj, vad underbart med så trotsande liten kille ;D Men det ger väl med sig förhoppningsvis.



Hehe.. Mjo, jag vill gärna inte borra själv heller. Björn har fått fixa alla hål i betongen och han gör det faktiskt ganska omgående, så lite snäll är han allt. Får hoppas att han tar sig i kragen och hjälper dig fixa snart då! Det blir så mycket mysigare när man inte har kalt på väggarna =)



Men det känns som många killar/män inte förstår hur slitsamt det faktiskt är att inte få sammahängande sömn någon gång och alltid ha en annan att tänka på vad man än gör! De anser sig ha rätten att få sova ut och slappa för man själv har varit hemma hela dagen etc. Gaah, jag avskyr sådant! Det är inte så att det är semester. De har ett 8-9h jobb, vi har ett 24h!



(tänkte lite på när du skrev på din status på FB att det är tidigt med 07 och så... Det ÄR det när man inte "får" sova)



Kram

2010-12-09 @ 23:58:30
URL: http://stillunbound.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0