mindre och mindre!!

fick åka med majsan upp till storuman så jag kunde väga albin och kolla till snittet.. lill plutten går inte upp i vikt utan ner... stackarn, den 16/4 vägde han 4720 g och i dag 4480 g. 240 g har han tappat på 10 dagar... kan bero på att han har spytt så mycket och inte fått i sig de han behöver...nu spyr han inte så mycket, från att ha spytt varje gång han ätit till kanske 1- 2 gånger om dagen... undra om de är för att jag bytte från semper till nestle... han kanske inte tålde semper så bra!!     i allafall så  vägde han 4480g va 55.3 cm lång och hade ett huvudomf på 37.7 cm. ska tillbaka på fredag eller måndag och se om han har gått upp nått...
just ja, bvc sköterskan är ju egentligen destriktsköterska så jag bad henne kolla på snittet och nu fick jag veta varför de ser ut som de gör. där dom har sytt en andra gång är sytt så de va lite överlappat så de är bara sårvätska som kommer ut och de skulle ta lite längre tid att läka än om de hade sytts i hop kant i kant.. så de är skönt att de inte är nån infektion eller nått sånt!  hon tog bort stygnen, så nu ska jag tvätta och byta tape varje dag så skulle de nog läka på 2 veckor, trodde hon...
prata även med mamma som hade vart i kontakt med trygg hansa. jag kan få ut pengar för sjukhusvistelsen. får se hur mycket de blir... och undra när räkningen kommer för besöket... hmm sen kunde jag kanske få ersättning för vanprydande ärr eftersom de blev ett akut snitt.. hoppas hoppas, fast de kan jag ju bara få reda på om år.

undra va man ska göra nu då!?  albin sover och vicke tittat på tv...man kanske skulle ta och diska lite... skulle även behöva gå ner i källaren och tvätta, hänga och vika.. känns som om de är de enda jag gör om dagarna, haha och de mästa är handdukar, sängkläder och barnkläder...


mina underbara barn =)


vicke hade nog roligare än albin =)



de finns en liten likhet mellan dom =) 
albin 11 dagar (övrebilden) 
vicke 17 dagar (nedrebilden)

äntligen börjar de gå mot vår !!   hej då snön =)



Kommentarer
Postat av: mammsen

Vi får hoppas att det vänder med vikten nu när du bytit välling, stackars liten. Jo nog finns det likheter mellan dom, kul och se vartefter han växer hur lika dom blir. Skulle sätta lite foton dig och ygge som babisar bredvid killarna bara på skoj för och se likheter. Kram,kram.

2010-04-26 @ 19:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0